LATVIJAS UNIVERSITĀTE sadarbībā ar UNESCO Latvijas Nacionālo komisiju, Baltijas-Vācijas Augstskolu biroju un KULTŪRAS PEDAGOGU BIEDRĪBU aicina apmeklēt
2019. gada 16. – 21. maijam
PROGRAMMA
[:lv]
LATVIJAS UNIVERSITĀTE sadarbībā ar UNESCO Latvijas Nacionālo komisiju un KULTŪRAS PEDAGOGU BIEDRĪBU radi!2017 radošās nedēļas ietvaros
2017. gada 9. – 14. oktobris
Radošā darbnīcas “KAIRINĀJUMI”
Radošās darbīcas dalībniekiem stāstīja par to, kā apbūvēto vidi cilvēks uztver ar visām piecām maņām, paņēmieni, ko pielieto arhitekti, lai telpiski radītu daudzējādas emocijas un sajūtas jeb kairinājumus. Kā komunicēt ar arhitektūru, izjust to un iejusties tajā.
Radošās darbnīcas vadītāja arhitekte Ilze Mekše.
Skatīt vairāk: Skolnieks. Pētnieks. Pilsētnieks. http://www.skolniekspetniekspilsetnieks.lv/
Šo Vizuālizpratnes nedēļas pēcpusdienu dalībnieki pavadīja klusā, mājīgā un radošā atmosfērā “NicePlace TELPĀ” Rīgā, K. Barona ielā 21A, kur māksliniece Zane Ernštreite un Lauris Sirmais sniedza nelielu ieskatu augstspiedes vēsturē! Kā arī dalībniekiem bija iespēja vērot augstspiedes procesa demontrāciju un arī pašiem tajā iesaistīties! Skatīt vairāk: ttps://www.facebook.com/PaperMouseLV/videos/1705161443111973/ http://www.papirpele.lv/lv/augstspiede http://www.niceplace.lv/lv/niceplace_telpa
Radošās darbnīcas ievadā UNESCO Latvijas Nacionālās komisijas pārstāve Beāte Lielmane iepazīstināja dalībniekus ar projektu “Mantojuma stāsts – mans stāsts, tavs stāsts”. (http://www.unesco.lv/…/skolenus-un-pedagogus-aicina-iesais…/).
Radošo darbnīcu vadīja fotogrāfe Nora Vrubļevska. Darbnīcas ietvaros notika konkursam veidoto kolāžu analīze, diskusija par paņēmieniem, kā nolasīt un saprast vizuālu materiālu un tam pretstatā – kā tekstu pārvērst par vizuālu vēstījumu. Kā arī dalībnieki tika sniegta iespēja ar šiem paņēmieniem veidot pašportretus, izmantojot kultūrvēsturisku objektu fotogrāfijas un veidot foto un teksta kolāžas vienā no 21. gadsimta dzejas veidiem: flarfā.
Konferenci ar uzrunu atklāja Latvijas Universitātes prorektore Ina Druviete, UNESCO Latvijas Nacionālās Komisijas ģenerālsekretāre Baiba Moļņika un Vizuālizpratnes nedēļas vadītāja Austra Avotiņa.
Konferences ietvaros dalībniekiem tika sniegta iespēja noklausīties ļoti interesantas lekcijas par vizuālizpratnes tēmām: Jurģis Šķilters “Vizuālā uztvere, uzmanība ceļā no sajūtām uz pieredzi un
zināšanām”, Inguna Karlsone “Vizuālizpratne kā redzējums”, Agris Dzilna “Vizuālā telpa tīmekļa dizainā”, Jānis Mitrēvics “Moderns muzejs kā vizuālas informācijas nesējs”, Edmunds Vanags “Uztvere un tās ilūzijas. Kā mēs saprotam to, ko redzam” un Meldra Sevele “Skolotāju vizuālais radošums mācību vidē”
Pēc konferences noslēguma dalībnieki tika aicināti pievienoties izstādes atklāšanas pasākumam!
IZSTĀDE
“VĒSTĪJUMS/SPĒLES AR TEKSTU”
Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes skolotāju programmas virziena “Vizuālas mākslas skolotājs” studentu darbi kursā Kompozīcija II – Rakstības mantojums / Burtveidoli /
Teksta kompozīcijas: vēstījuma saturs un forma. Izstādes kuratore un studiju kursa pasniedzēja mākslas un pedagoģijas maģistre Ausma Auziņa.
Vienas dienas izstādē bija sniegta iespēja aplūkot trīs mākslinieka grāmatas. Rauls Mēls (1941) ir igauņu klasiķis – konceptuāls minimālists. Viņa darbos dominē grafiska spēle ar zīmēm, simboliem un tekstiem. Kuratore: Ieva Nagliņa. Komentārs: Austra Avotiņa.
Šajā pēcpusdienā dalībnieki piedalījās radošajā darbnīcā “Vizuālizpratne pilsētvidē. Vizuālā Vecrīga”, ko vadīja Austra Avotiņa! Patveroties no smidzinošā lietus zem košajiem lietussargiem, ar binokļiem rokās un paverot skatu uz augšu, darbnīcas dalībnieki devās iepazīt Vecrīgas namus, pildot Austras Avotiņas uzdotos uzdevumus! Pastaiga turpinājās Mākslas muzejā Rīgas Birža, kur Austra Avotiņa atklāja dalībniekiem muzeja kolekcijas dārgumus, kuri slēpjas muzeja nostūros!
Pēdējā Vizuālizpratnes nedēļas dienā dalībnieki devās dienas izbraucienā uz Rundāles pili.
Radošās darbnīcas mērķis: Padziļinātāk iepazīties ar tādiem Latvijas arhitektūras pieminekļiem kā Jelgavas pils un Zaļenieku muiža. Iepazīties ar Rundāles pils ekspozīciju, muzeja tapšanas un restaurācijas vēsturi kā arī sniegt kulturoloģijas mācību priekšmeta skolotājiem praktiski pielietojamu mācību metodiku darbā ar skolēniem – vizuālizpratnes treniņš.
http://www.zav.lv/zala-muiza/vesture
Pateicamies visiem Vizuālizpratnes nedēļas dalībniekiem par piedalīšanos, pozitīvajām emocijām un jauko kompāniju visas šīs radošās nedēļas laikā!
LU VIZUĀLIZPRATNES NEDĒĻAS 2017 FOTO GALERIJA
Semināra gaitā muzejpedagoģes Linda Vigdorčika un Gundega Melberga iepazīstināja skolotājus ar laikmetīgās mākslas un kino mākslas nozīmi skolēnu kultūrizglītošanā, kā arī iepazīstinājām ar konkrētiem mācību materiāliem darbā ar skolēniem. Ceram, ka izdevās iedvesmot dalībniekus uz jaunām idejām!
Līdztekus lekcijai “Laikmetīgās mākslas nozīme skolēnu kultūrizglītošanā”, semināra dalībnieki piedalījās ekskursijā Laikmetīgās mākslas centrā KIM?, kuras ietvaros, muzejpedagoģes Lindas Vigdorčikas pavadībā, apskatīja Darjas Meļķikovas un Agates Meļņikovas izstādi “Spoguļotāji”, Katrīnas Čemmes izstādi “What is Lost is Lost Forever”, Synchrodogs izstādi “Back to Nature”. Kā arī dalībniekiem bija iespēja arī pašiem iesaistīties un radīt savu mākslas darbu Lindas Vigdorčikas vadītajā radošajā darbnīcā!
Pusdienlaikā komfortablos mikro autobusos dalībnieki devās uz Vecrīgu, kur pavadīja pusdienu pārtraukumu burvīgā Vecrīgas restorānā “Niklāvs”, Mārstaļu ielā 1 (Restorāna “Niklāvs” vadība sazinājās ar biedrību un atvainojās par sagādātajām neērtībām mācību trauksmes signāla dēļ, kurš negaidīti pārsteidza kafijas pauzes laikā).
Semināra otrajā daļā, muzejpedagoģes Gundegas Melbergas pavadībā, dalībnieki apskatīja LKA Rīgas Kino muzeja pastāvīgo ekspozīciju “Kino skapis”, kur kopīgi atsvaidzinājām zināšanas par Latvijas kino vēsturi, kā arī apskatījām izstādi ”Uzminēt brīnumu. Rozes Stiebras un Anša Bērziņa animācijas filmas”, kuras ietvaros varēja arī izmēģināt savus spēkus multiplikāciju filmas veidošanā Kino darbnīcā! Kā arī noklausījāmies Gundegas Melbergas lekciju “Kas ir kino un kā to izmantot mācību procesā”.
Seminārā piedalījās kulturoloģijas skolotāji no visas Latvijas – Koknese, Mērsrags, Jelgava, Kuldīga, Bauska, Ogre, Jūrmala, Krāslava, Balvi, Ķekava , Tukums, Valmiera, Ventspils, Daugavpils, Rēzekne u.c, kā arī kulturoloģijas skolotāji no vairākām Rīgas skolām un muzejpedagogi no Rīgas Kino muzeja.
Semināra sākumā LU “Kulturoloģijas skolotājs” studiju programmas studentu pārstāvji Valērija Frolovičeva un Ļevs Rusilo iepazīstināja semināra dalībniekus ar Kultūras pedagogu biedrības iecerēm un iespējām, biedrības ideju un mērķiem, uzdevumiem un darbību kultūras izpratnes veicināšanā izglītībā un sabiedrībā.
Doc. Dr. Andrejs Mūrnieks un Asoc. prof. Dr. Austra Avotiņa iepazīstināja semināra dalībniekus ar iestrādēm un mācību materiāliem kulturoloģijas mācīšanas un mācīšanās procesā, iepazīstinot skolotājus, kā savā darbā izmantot mācību materiālu „Kulturoloģija kā integrējošs mācību kurss laikmetīgā mācību procesā”. Kā arī, Ļevs Rusilo dalījās ar savu pieredzi un idejām, un iepazīstināja dalībniekus ar digitālajiem mācību atbalsta rīkiem kulturoloģijas mācību satura pilnveidē.
Prof. Dr. Harijs Tumans novadīja aizraujošu lekciju „Globalizācijas projekti pasaules vēsturē”, stāstot par Senās Grieķijas un Senās Romas globalizācijas procesiem, un atklājot seno valodu un tēlniecības mākslas darbu noslēpumus!
Semināra nobeigumā notika tikšanās ar IZM VISC vecāko eksperti Ritu Dementjevu, kura iepazīstināja semināra dalībniekus ar kompetenču pieejā balstītā izglītības satura aprobācijas un ieviešanas projektu. Turpinājumā semināra dalībnieki piedalījās diskusijā „Kulturoloģijas un kultūras izpratnes dimensijas saglabāšanas un attīstības iespējas kompetenču pieejas un izglītības reformu kontekstā”, diskutējot par to, kā skolotāji kopīgi varētu attīstīt kulturoloģijas nozīmi izglītībā un kultūras izpratni sabiedrībā kopumā.
[:]